DOSTĘPNOŚCI CYFROWEJ
- zgodnie z obowiązującym standardem WCAG 2.1
- strony www, serwisy internetowe, aplikacje mobilne
DOSTĘPNOŚCI ARCHITEKTONICZNEJ
- szczegółowe badanie obiektu pod kątem barier komunikacyjnych
- projektowanie uniwersalne
- adaptacja budynku
DOSTĘPNOŚCI INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNEJ
- wykorzystanie środków wspierających komunikację
- narzędzia online
- tworzenie dostępnych komunikatów
Więcej informacji:
AUDYT W ZAKRESIE DOSTĘPNOŚCI CYFROWEJ
Kompleksowe badanie stron, serwisów internetowych, aplikacji mobilnych oraz innych kanałów komunikacji pod kątem ich dostępności dla jak największej liczby osób z różnymi niepełnosprawnościami, np.
- z dysfunkcjami narządu wzroku;
- z dysfunkcjami narządu słuchu;
- mających trudności w rozumieniu i zapamiętywaniu treści.
Audyt wykonywany jest głównie w oparciu o standard WCAG 2.1
W ramach audytu badamy m.in. funkcjonalność strony lub aplikacji dla różnego typu urządzeń, w tym urządzeń mobilnych, poprawność kodowania strony, intuicyjność dotarcia do konkretnych informacji, przejrzystość treści, stosowane nazewnictwo.
Raport z audytu wskaże wprowadzenie koniecznych usprawnień, w celu umożliwienia każdej osobie swobodnej obsługi serwisów bez względu na rodzaj niepełnosprawności, wiek, oprogramowanie lub posiadany sprzęt.
AUDYT W ZAKRESIE DOSTĘPNOŚCI ARCHITEKTONICZNEJ
Sporządzony audyt jest zbiorem informacji dotyczących istniejących barier i utrudnień w dostępności dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
W ramach audytu badane są między innymi:
- komunikacja zewnętrzna i otoczenie budynku (drogi dojścia, stanowiska postojowe),
- strefa wejścia,
- elementy ułatwiające orientację w budynku,
- komunikacja w budynku,
- toalety dedykowane dla osób z niepełnosprawnością ruchową,
- wyposażenie wewnętrzne z oceną sposobu rozmieszczenia umeblowania,
- dostępność wydzielonych pomieszczeń obsługi klienta,
- inne elementy mające wpływ na dostępność placówki ujęte w ankiecie audytorskiej.
Raport z audytu zawiera opis poziomu dostępności i rekomendacje zmian. Raport może być podstawą do planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz do wykonania szczegółowych projektów i planu prac wykonawczych.
AUDYT W ZAKRESIE DOSTĘPNOŚCI INFORMACYJNO – KOMUNIKACYJNEJ
Kompleksowe badanie skutecznej komunikacji z klientem po kątem m.in.:
- zapewnienia tłumacza się języka migowego lub umożliwienia zdalnego dostępu online do usługi tłumacza przez stronę internetową,
- wykorzystania urządzeń lub innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących (np. pętle indukcyjne, systemy FM lub inne urządzenia, których celem jest wspomaganie osób słabosłyszących),
- skutecznej informacji zamieszczonych w kanałach komunikacji o zakresie działalności – (np. elektroniczny plik zawierający tekst odczytywany maszynowo, nagrania treści w języku migowym lub informacje w języku łatwym do odczytania ),
- sposobu i jakości komunikacji i dostosowania do potrzeb odbiorców usług publicznych (np. poprzez umożliwienie komunikacji osobie ze szczególnymi potrzebami w formie określonej w jej wniosku).
RAPORT
Po każdym audycie przeprowadzonym przez doświadczonych ekspertów przekazujemy dedykowany RAPORT zawierający:
- analizę stanu
- wskazanie błędów
- rozwiązania problemów
- rekomendacje działań